Translate

fredag 13 augusti 2010

Två bästiga söner

Så var det dags för veckans tävling. Min prestation var ganska usel. Glömde fullfölja hindren vilken resulterade i överhoppade kontaktfält. Vilket resulterade i 15 fel. Bajs! Det är min egen hjärna som spökar. Kanske behöver lite mera kurs. Som sätter kunskaperna i kroppen. Störst succé var det min femåriga son som gjorde! Han tävlade, blev diskad direkt eftersom han höll en boll i handen, men publiken runt om grät! de grät verkligen för att det var å gulligt! Jag höll knappt på att komma från banan för att alla ville stanna och berömma min fantastiska, fantastiska son. Självklart hade jag svårt att fota samtidigt eftersom min kära kusin lagt beslag på min kamera. Men hon tog många bilder och har lovat mej att att jag ska få några av dem. Vill ni se bilderna från min sons lopp så gå in på hennes blogg här.

Det märks att Bobbo börjar bli äldre. Fyra lopp blev det för honom igår, det sista, också det med min son ,så lade han av och sprang av banan. Det skulle han inte ha gjort för tre år sedan! Då var det mer energi än vila på den hunden. Så tollaren rekommenderar jag till alla som verkligen orkar köra hund! Dock har det sina fördelar med att han blir äldre. Hans energi är mer hanterbar nu. Han gör sitt jobb, vet vad som förväntas av honom men har fortfarande massor kvar att ge och VILL verkligen lära sej nya saker hela tiden. Han är fantastisk min lurviga son. Helt fantastisk! Nästa vecka är det ny agility, dessutom premiär i freestyle.
MAMMA MIA!

Bilderna är tagna av kusin, innan hon insåg att det var minneskort hon använde....he he


Inga kommentarer: