Translate

torsdag 26 augusti 2010

Modulering önskas.

Idag ska det ske. Allt det där jag har skjutit på en månad eller ett par veckor. Allt, ska jag göra idag. Så kanske ångesten får somna om och sova i hundra år?

Jag är expert på att skjuta upp saker. Så länge att det blir obehagligt. Jag lider av det själv ändå kommer jag in i perioder då jag bara inte fixar det jag behöver fixa. Det kan vara allt från att ringa samtal till myndigheter till att beställa papper eller att betala räkningar. Skicka iväg brev är en sån där sak som jag är sämst på i hela världen. De ligger i väskan, på hyllan eller i bilen tills det är dags att kasta dem. Hemska jag. Men idag ska jag fixa det jag har undvikit ett tag. Ta kontrollen igen över min vardag. För när jag har mycket omkring mej så kan jag inte ha massor av lösa trådar. Då blir det stress och kaos. Jag fungerar dåligt under kaos. Det sjuka är att jag är medveten om det och låtsas som det regnar. Kanske jag behöver lämnas in på modulering?

Inga kommentarer: