Translate

lördag 21 augusti 2010

Freestyle





Lilja och Goa tävlar i landslaget


Freestyle är en tävlingsgren för alla raser. För alla förare. Och den innehåller musik, skratt och kärlek. Idag har jag haft äran att tävlat samtidigt som med landslagsföraren som Lilja med tollaren Goa. De var ruskigt bra. Några av mina kurskamrater var också med under tävlingen och den efterlängtade

Kullerbyttan, hur sjutton lär man en hund ett sånt trix? Observera att hon är nybörjare och kom femma i samma klass somBobbo! KULLERBYTAN klarades galant. Jag är så stolt över dem. Willow rymde från plan och bröt två klasser men tredje gången - i godisklassen- klarade den stora kalven sitt
nummer alldeles galant. Det var nästan så att jag grät av glädje! För de var jättefina. Maggan och Trubbel - tollare, samt Ida och Monster, mina två instruktörer startade också. Maggan var MISSNÖJD över sitt resultat. Med stora bokstäver men jag tyckte det var kul att se dem live. Monster startade för första gången efter ett långt år av skador, operationer och promenad förbud.

En annan tävlingskompanjon, som jag lärde känna på bruks och lydnadstävlingar i början av min tävlingskarriär, Åza (jag vet samma namn, samma stavning som jag) var också där med sin aussis. Det var jätte kul att se henne igen efter ett par år ifrån varandra. Hon är en
härlig personlighet med så mycket värme att man blir fysiskt varm på riktigt. Jag lovar! Inga tjocka tröjor i hennes närhet inte. Hon är så härligt varm och go att det räcker med hennes närvaro.
Tävlingsdagen var lite ojämn för henne och hennes två hundar. Men en fjärde plats blev det i allafall! Grattis Åza! För er som missat denna underbara sport säger jag bara; GILLA!!!!

Maggan och Trubbel fyra på SM



Inga kommentarer: