Translate

lördag 21 augusti 2010

Fredagkväll i goda vännerslag

Fredags kvällen blev en riktigt, riktigt trevlig tillställning när familjen Altun kom hit och åt med oss. Pappa Altun får mej alltid att skratta. Han har den effekten på mej att han gör mej på bra humör. Vem hade kunnat tro att den forne ökända stadsbusen skulle bli en väl respekterad tre- barnsfar med villa, vovve och volvo? Inte jag. Men han är så himla redig och en underbar människa som gör både mej och Marcelo lite gladare. Mamma Altun är en klippa, och den som kanske fick pappa Altun att bli så redig, och en av de mest färgsprakande personligheterna jag har i min omgivning. Hon är så rar, spontan och glad att man blir helt sprallig. Jag älskar Linda!

Det är så mysigt med våra middagar som vi varvar mellan vårt hem och deras hem. Även om Linda är strået vassare än mej på att laga mat, så har vi lika trevligt vart vi än är. Eller om Altun barnen får bestämma vill de vara hemma. Deras flickor tycker mina små barn är SÅÅÅÅÅ tråkiga. Och det är väl förstårligt då åldersskillnaden överstiger 8år! Vi vuxna skrattar och pratar och pratar och pratar och pratar. Precis som man vill göra när man passerat 30. Nu börjar sommaren ta slut och grillsäsongen går in i dvala. Det ska bli spännande och se vad middagarna kommer bestå av härnäst...

2 kommentarer:

Josefin sa...

Tack för sällskapet idag, det var trevligt! Här är min mejl om det var så att vi fastnade på nån bild: moony_@hotmail.com häls. Josefin o whipparna

Anonym sa...

Gulliga underbara människa, vill bara tala om att vi oxå VERKLIGEN uppskattar våra träffar!!! Det är alltid mysigt och avslappnat när vi träffas. Synd att det går så långt mellan varven bara ;) Tack för en underbart god grillkväll och puss och kram från alla oss till alla er. Kramar från fam Altun :)