Translate

måndag 9 augusti 2010

Biten


Idag blev jag biten av ett litet grönt odjur! Den satt i min lampa i sängen och jag fick syn på den när jag låg och pratade med Nettan. Den var stor som min halva min hand. Men jag är ju inte rädd av mej så jag tog den helt sonika i svansen och drog fram den. Ilsket fäktade den med ben och antenner. Jag tyckte den var förtjusande innan den snabbt svängde runt och BET MEJ I FINGRET! Jag blev helt chockad. Jag kände munnens käftar runt min fingertopp. Vet precis hur läpparna slöt runt min pekis. Rent instinktivt kastade jag besten ifrån mej, fick lite panik och undrade vart den tagit vägen. Jag har ingen lust att vakna i natt med den där över mitt ansikte. Tillslut hittade jag den i bokhyllan. Lite snabbt fick jag ett par suddiga bilder av den innan den försvann ut i naturen, där den hör hemma.





Underliga djur det finns i vår värld!


Personligen tycker jag att vissa djur helt borde försvinna. Hit hör myggor och fästingar. Ingen nytta alls, utom som mat åt andra. Men annars, varför finns de? Vissa djur önskar jag vore lite annorlunda skapta, som getingar och myror. Jag hatar verkligen myror. Men jag förstår nyttan med dem, även getingar faktiskt, trots att de sticker och gör oss sjuka. Så de kan få finnas kvar, men måste de vara så aggressiva? Annars gillar jag nog rätt många djur. Både ormar, spindlar och skorpioner gör mej ingenting, även om jag är glad att vi har snälla varianter i vårt land!

1 kommentar:

Monica sa...

Du glömde mördarsniglar som förstör i landen och är slemmiga och äckliga.