Translate

lördag 14 augusti 2010

Svin influensan

Det var ju det här med svininfluensa vaccinet.....jag valde att inte vaccinera mina barn eller mej. Ibland framstods jag som rena idioten. Ibland accepterades mitt nej av andra. Det var just nåt sånt som står i aftonbladet som jag befarade. Läs artikeln här. Huga så hemskt. Det värsta av allt är ju att man måste vaccinera sej varje år för att ha ett skydd. De två sprutorna skyddar ju inte för resten av livet.


Här nedanför är från aftonbladet:





Fyra dödsoffer


6 miljoner doser delades ut i Sverige.
Influensavaccinet Pandemrix har delats ut i över sex miljoner doser i Sverige.

Omkring 400 svenskar har blivit allvarligt sjuka efter vaccineringarna och fyra personer har dött.


Narkolepsi – en obotlig neurologisk sjukdom som ger plötsliga sömnanfall – var tidigare okänd som biverkning. Men nu utreder Läkemedelsverket flera misstänkta fall (bland annat sex från Skåne) som kopplas till vaccinet.


Inga kommentarer: