Translate

måndag 1 november 2010

Julkänsla


Jag kan inte förneka det längre. Fingrarna rör vid julskivorna och jag muttrar tyst för mej själv, jag får inte, jag får inte. Men det är såå nära. Jag har drabbats av julstämning redan nu. I vanliga fall så vägrar jag göra någonting före 1:a advent. men nu måste jag erkänna, jag har handlat julklappar. Flera stycken. Och nu på eftermiddagen har jag pysslat med fyra nya... Jag kan inte låta bli. Det enda jag är riktigt rädd för är att när väl jul nalkas så kommer jag vara dödstrött på den. Personligen tycker jag att jul är den viktigaste högtiden. Jag älskar myset, pysslet, maten, presenterna, gemenskapen, mörkret. Ja jag ÄLSKAR jul. Egentligen borde jag väl rusta för den kommande födelsedagen, men istället rustar jag för den kommande julen.... Prioriteringar!

 Hoppas på snö till jul, men kanske inte riktigt i samma mängder som förra vintern.... Jag har beställt snö från och med den 22nov och snösmältning 1 mars. Vi får väl se om det är min gång att bestämma.

Inga kommentarer: