Translate

måndag 15 november 2010

Vikt koll v 9



Så var det upp till bevis för denna vecka. Jag fortsätter helt enkelt där jag slutade innan sommaren. Alltså på v9 av viktkoll. Veckan blev inte riktigt vad jag tänkt mej. Nästan all motion sprang spårlöst förbi, och jag har inte tränat en enda gång under veckan. Men utan barnvakt är det svårt att att få till det. Och eftersom jag har så mycket att göra med uppsatsen är jag dålig på att stjäla tid till att träna hemma. Det är min akilleshäl, bland många andra. För att förtydliga promenaderna så räknar jag INTE när jag är ute och strosar med hundarna. Dvs när barnen är med och går, eller när jag stannar och småpratar med grannar i 20 min, eller när jag går ut i skogen för att träna apportering, sök eller nåt sånt. För då tar en promenad bra mycket längre tid, och förbränner ganska få kalorier. Så hundarna har fått varit ute mycket mer än vad min promenadtid är uppskriven. Till min stora fröjd har jag en kusin som sparkar liv i mina lustar. Vi har börjat att utmana varandra. Jag började utmana henne i att promenera i 3 timmar denna vecka. Våra utmanar veckor synkar inte riktigt med när jag rapporterar här så det kan bli lite missvisande. Men jag har dock kommit upp i över tre timmar så jag klarade min egen utmaning. Nu ser jag fram emot vad hon kan tänkas hitta på mot slutet av veckan. Lite nervös blir jag. Hon dansar flera timmar om dagen så hon kanske utmanar mej att prova på cha-cha eller nåt annat som jag aldrig gjort förut.... Och inte kan jag skylla på hälsporre heller, hon har nämligen fibromyalgi, dvs ont i hela kroppen...... Men jag är laddad. Själv vet jag precis vad in nästa utmaning ska vara. Och jag LÄNGTAR efter att få utmana igen. Riktigt, riktigt roligt! Nåväl resultatet för veckan som varit;
- 3cm på en vecka, skönt att se resultat!


Resultat v 9


cm; -3  TJOHOOO!


promenad: 3½h


styrka; 0


träning; 0


Summa: - 3cm

1 kommentar:

Neli sa...

Jag kan ändra min vecka om du vill hellre gå från måndag till söndag? visste inte att du redan hade räknat från i måndags, jag fick ju utmaningen i fredags och du svarade aldrig på min fråga om vi skulle gå från fredag till torsdag så jag antog att det var så eftersom du inte sa något annat... annars hade jag gått mera i helgen:-(