Translate

söndag 14 november 2010

Farsdag-familjedag

Far och son bläddrar i sidolös bok
Marcelo behöver vila. Ta ledigt nån dag, så idag hade jag krävt ledighet och snällt har han lyckats fixa några timmar off. Det firade vi med en familjedag på visualiseringscentret inne i Norrköping. Det var rätt häftigt med alla data grejor och mockajänger. Roligast var MINDBOLL. Där satte man på sej en grej runt huvudet och lade en boll på mitten av ett bord. Man tävlade två och två. Den som var mest avslappnad i hjärnvågorna fick bollen att rulla till sej. När den kom i boet så vann man. Jag vann såklart över Marcelo (fast det trodde jag inte innan) och tjejerna vann över sin bror. Kanske en kvinnlig mekanism att släppa alla tankar och koncentrera sej på nuet? Klart coolast var också dom-biografen. Lite likt cosmonova, fast inte lika bekväma stolar. Vi såg en barnfilm i 3D där glassplittret bokstavligen hamnade rakt i ansiktet. Det var riktigt häftig att följa med rymdskeppet upp i rymden och 3D filmerna på Filmstaden kan slänga sej i väggen. Det här var riktigt mycket bättre! För alla gravida kan jag rekommendera Lennart Nilssons fantastiska fosterbilder som ställdes ut på översta våningsplanet. I stället för tårta eller paket så valde jag att ge Marcelo 
Lilla N vinner över brossan i MINDBOLL
ett spel där man via avslappnad hjärna drar
till sej en boll.
en dag med sina barn. Även om han var en buttergök mest hela dagen så tror jag både han och barnen uppskattade timmarna på utställningen och bion mer än en slips eller så. Sen åt vi på MAX tillsammans och sen gott folk har JAG FÅTT TILLBAKA MIN BIL. JIPPIIIIIIII! Fortfarande till viss del trasig, men jag slipper den andra krångliga bilen. Fast jag tackar så mycket för lånet. Den passade oss utmärkt för ändamålet. Men nu kan ungarna kliva i sätet och tappa äpplebitar utan att jag får hysteriska panikattacker. Har ni några timmar över så ta en titt på C. Det är inte jättedyrt och rätt så trevligt. Dock ska man hålla i tanken att Cosmonova och Naturhistoriska riksmuseet är många gånger bättre.



Mittimellan N leker Peter Jihde och förstorar
bilder med fingrarna....
.....och sen förminskar hon dem och väljer sedan en ny bild

1 kommentar:

Neli sa...

det låter som en trevlig dag!