Translate

lördag 27 november 2010

Klipp, klipp

Vår lilla Blondie har lite kortare hår men oxå
lättare att borsta nu
Frukost, klippt topparna på tjejerna och klorna på hundarna. Nu är jag helt slut. Helt slut! Jag som var en aningens, aningens bättre idag. Tänkte att jag kanske möjligtvis skulle kunna dammsuga.... Ändrade planer.




Nyklippta klor och magen
full med leverpaste
j


 Jag vet inte vad som är svårast, att få en snart 4åring och en 2½åring att stå någelunda stilla vi klipp av hår eller att få Pluto att gilla att klippa klorna. När jag fick hem honom så fick jag lägga honom som en bäbis på rygg i min famn och ge godis efter varje klo. Nu får han stå eller sitta, vad han nu önskar och får en godis efter varje tass. Men oj vad han försöker att undvika! Han lägger huvudet på sne. Dessutom blundar han och spänner hela ansiktet varje gång jag klipper i en klo. Han är för söt. Svansen är mellan benen men han sitter stilla. Det värsta är baktassarna. Nu sliter han mer på de än de fram så det blir inte så mycket klipp där, men av princip och för att han ska klara av det när han blir större så får han träna på. Nu klipper inte jag varje vecka. Önskar att jag gjorde det, men jag glömmer bort. Så med tiden blir det nog bättre. Själv är jag totalt utpumpad. Så någon vänlig själ som kan svinga sitt trollspö och fixa ett städat hem och nya julsaker i en låda hem till oss så tar det tacksamt emot. 15kg hundmat skulle heller inte sitta helt fel. Det finns 10st kulor kvar efter frukosten typ....


Bobbo tar det mesta med ro. Nyklippta klor
och tasshår så är han så stilig så!

Inga kommentarer: