Translate

tisdag 16 november 2010

En sån karl!

Ritar, muttrar och planerar med pannlampan
istället för glasögon... Snygg är han hur som helst!
Nu sitter han och ritar, och mäter, räknar fel, svär lite grann, suckar tungt. Så lyser han upp och ögonen glittrar, och så börjar proceduren om. Skönast var att komma upp efter att ha nattat två av de tre barnen (den tredje, nummer 2 i barnaskaran, somnade inte. Istället sjunger hon nu för full hals i sängen hon delar med sin lillasyster samtidigt som hon läser Barbapappa) så satt han i mörka köket med nån vinkel-uträknare, papper, penna, tumstock och PANNLAMPA?????? Jag tände ljuset åt honom och då sken han upp och släckte lampan på huvudet. Så vitt jag vet har vi bott i huset i två år och har haft lampor ända sedan dess. Det var innan som pannlampor ibland åkte fram ibland för att belysningen inte var så stor i våra hem. Men så åkte pannlampan på igen. Glasögonen ligger kvar i garaget......det är inte lätt att närma sej 40. Vad han gör? Planerar trappan som kanske kommer upp innan jul. Man vet inte så noga. Men jag är stolt att jag har en kille som kan sånt. Lite manligt är det allt! Och han är min!
Här ska den blivande trappan stå. Arbetet går långsamt framåt.

1 kommentar: