Translate

söndag 7 november 2010

Frostvit

Idag var det fantastiskt att vakna upp tycker jag. Jag älskar när frosten färgar hela världen vit. Nu är ju jag en höstälskare men de närmaste veckorna kan vara tragiska. Färgerna försvinner, det blir bara kallt och mörkt och blött.Solen kan ha svårt att titta fram bland molnen. Men det var då jag insåg att det är mornar som den här som vi har framför oss. Frostvit, klar, vacker och med en glad, ljus sol som lyser upp. Jag undrar om det är hösten jag kommer sakna mest när vi flyttar utomlands. Jo, jag har äntligen fått Marcelo tänd på idéen på riktigt. Nu ska vi ju inte flytta inom en snar framtid, det ligger några år in i framtiden, men vi behöver några år på oss att bestämma var vi kan tänka oss att trivas också. Och var det finns möjlighet att få jobb. Även om vi bestämmer oss för ett land så finns det många städer och byar att välja mellan. Det finns så många liv att välja bland. Ska vi vara lantollor eller storstadsbor? Ska vi vara fria och fara runt eller leva 9-5 varianten? Såklart när det är Marcelo som är inblandad så är det sol och värme som hägrar, men betyder det Vietnam? Spanien? Nigeria? Nya Zeeland? Och ska vi borta hela året eller bara delar av det? Men en dag så vinkar vi nog adjö av det här landet, under en viss tid i allafall. Eftersom jag inte avgudar värme, och inte sonen heller, så hoppas jag valet faller på ett land som ändå har sommar och lite höst. För hösten är min absoluta favorit av alla.

Inga kommentarer: