Translate

onsdag 24 november 2010

Lite stress i tarmen

Lite lätt insnöad, och en liten dotter som haft misstänkt  feber under natten gör att jag sitter hemma med barnen. Lite drar det i stresstarmen. Framförallt när det gäller uppsatsen. Rätt mycket tid har ju försvunnit när jag varit på sjukan med Lilla N, anställningsintervju, varit på extra vägningar av barnen och försökt pilla med bilen som återigen gått sönder. Denna gång är det en motorlampa som lyser och den drar ojämt, lite hoppar fram faktiskt. Förra gången var det tändspolen... så nu vet jag inte om jag törs åka med bilen. Nåja idag blir vi strandade här hemma och jag ska försöka sova en stund mitt på dagen så att jag orkar skriva i natt. Lilla N har ju hållt låda halva natten (från klockan 01.15) så jag blev inte jätte färdig med skrivandet i natt. Och inte mycket sömn blev det. Speciellt inte när de andra två också skulle göra oss sällskap i soffan. Ja vi sov på soffan i natt för att Marcelo skulle ha nån chans att sova. Han kliver ju upp vid fem på morgonen och är inte hemma igen förens strax efter fyra på eftermiddagen. Sen sliter han med trappen här hemma. Så han behöver de få timmar sömn han kan få. Men eftersom jag är jag så får jag se det som en utmaning att fixa det här ändå! Jag ska!"

1 kommentar:

Neli sa...

superman släng dig i väggen för här kommer SuperMum! Vet du vad, man kan be om hjälp oxå! Fast jag vet att det kan vara svårt... Kramelikram!