Translate

fredag 12 november 2010

I huvudet; skola.

Nu får ni ursäkta den närmaste tiden. Men jag tror mycket av mitt liv kommer att gå ut uppsatsen de kommande veckorna. Jag har konstaterat att det är extremt kort tid kvar innan det är dags att skicka in eländet. Missförstå mej rätt. Jag älskar det. Men nu börjar jag få fjärilar i magen. Jag har lovat min handledare att skicka in HELA texten i slutet av nästa vecka! Huuuuuuu... Jag sitter än med transkriberingarna. Eller rättare sagt, jag gör det nattetid. Dagtid rättar jag till texten som redan är skriven. Jag var ju på mittermins upplägg för ett tag sen, och den kritik jag fick då försöker jag nu införliva i mitt material. Problemet är att huvudet lägger av efter ett par timmar. Och så får jag ändra det som jag ändrat på eftersom jag var för trött och uppsnurrad när jag ändrade det första gången. Sen har jag inte direkt någon att bolla idéer med. Det är bara jag som gör en sån uppsats som jag gör. De andra håller på med diskursanalyser. De har aldrig hört talas om GT eller gått djupare in på begrepp som inkludering och social rättvisa. Vad jag är räddast för är faktiskt vem jag får som examinator. Får jag han jag tror, så är han benhård. Och då kommer vissa avsnitt sågas rakt av. Och det jobbar jag nu frenetiskt på att att försöka undvika. Men tiden är så knapp! Bara jag blir godkänd så har jag min examen. Men jag vill ju ha VG (högsta betyg) eftersom jag vill ha möjligheten att söka forskartjänster på mitt arbete så småningom. Då finns det mer tid att göra ett grundligt arbete på. Nåja. Vad är väl en bal på slottet? I natt ska jag dock max sitta till tolv. För i morgon bitti ska jag vara pigg och alert för jag ska hitta på bus alldeles ensam, utan familj. Nåt som jag älskar och har längtat efter i nåt år nu. DET SKA BLI SÅ HIMLA KUL!!!!!! När det löste sej i morse dansade jag i sängen! Med barn och sambo i. Men nu är det dags för promenad igen med dogsen. Sen är det hämtning, matlagning och judo som står på schemat. Inte jag och judo. Men dottern tränar, sonen vill vara hemma. Han hostar så förfärligt. Sen  hoppas jag på lite Skavlan nån gång i kväll. Det är väl typ det jag tittar på på TV. När tillfälle ges. Därefter transkribering, om sambon inte ska glo på film utan text. Dator och TV i samma rum är ingen hitt!

1 kommentar:

Neli sa...

Jag håller tummarna för dig och försöker skicka lite positiv energi till dig så du orkar allt du vill. Jag fattar knappt hälften av vad det handlar om och kan knappt stava till trankr... treskre... ja det där du gör! ;-) ha en trevlig fredagskväll o glöm inte torka av trycksvärtan från näsan innan du somnar!