Translate

söndag 31 oktober 2010

Höstsöndag

Idag hade vi en date i parken. Det var Plutos första gång att få vara med när barnen stojar runt bland gungor, klätterställningar och sandlådor. Det gick ganska bra. Han går ju inte att platsa på en plats än och han blev lite rastlös mellan varven men jag tyckte han skötte sej finfint. En kvinna kommenterade surt att det är ju väldig onödvändigt att ha en ful pitbull bland alla barnen jag låtsades inte höra. En annan kvinna kom fram och bjussade på beröm för mina väluppfostrade hundar. Tillskillnad från några av småhundarna som stod på bakbenen och ylade så var mina hundar väldigt disiplinerade... Nåja
lek i karusellen i parken


Stora N och Lilla N var nöjda med sällskapet av dagiskompisen E och hans lillasyster Moll. De lekte och skrattade och mamman och jag hann tillochmed byta några ord med varandra. Jag diggar henne. Jätte mycket. Vi festade på smörgås och plättar, varm choklad och lättdryck. Efter parken fick jag en fikastund med Malin när jag hämtade Mittimellan N hos sin kompis. Så när jag kom hem och skulle städa och laga mat somnade jag istället i soffan. Det är uttröttande att vara social....he he. Men jag känner mej nöjd i kroppen. Stressen är nere på en låg nivå, det är bara magen som skriker efter mat. Köttbullarna puttrar på stekpannan och idag ska jag festa till och ha matlagningsgrädde i brunsåsen. I dag känns demonerna långt borta. Min storm häromdagen har bedarrat men poppandet i bröstet har fortfarande uteblivit. Känslan är viktig i mitt liv. Det är den jag lever efter och många sanningar om mej själv börjar kristallisera sej. Intressant.

Inga kommentarer: