Translate

torsdag 11 november 2010

Svar på tidigare inlägg

Nej du anonyma som inte tror jag varit med i gamet bra länge. Jag vet att banta och motionera inte är samma sak. Bra att du läst min blogg tillräckligt mycket för att veta att min enda last är glass. Men att jag lassar in glass skulle jag väl inte kalla det. Men jag fikar inte på kakor och bullar. Jag äter inte godis. Inga popcorn, ostbågar eller chips. Glassen är det enda jag tar till då och då. Inte varje vecka. Jag vet att bantning och motion inte är samma sak. Men jag bantar aldrig. Det ger nämligen omvänt resultat på min kropp. Ju mindre kalorier jag äter destå mer går jag upp i vikt. Konstigt? Ja, jag vet. Men jag har lekt försökskanin åt dietister och läkare i över två år som konstaterat att min kropp reagerar så. Jag sparar på fettet i svält funktion. Vad jag däremot reagerar positivt på är att motionera om jag äter tillräckligt! Jag kallar det bantning nu, för det är bantning på mitt lilla vis. Mindre portioner, lite mer fett i maten, ökar på mängden grönsaker och minskar fruktintaget. Oavsett hur det går så behöver jag öka träningstiden. Både för att minska i omfång och för att stärka upp kroppen. Men tack för dina synpunkter. Och tack för att du läser. Jag uppskattar mina läsare!


Till Neli som gärna hoppar på tåget. Skulle vara jätte kul att sporra varandra. Men jag vill inte mäta och tävla. Och det av egoistiska själ. Du går ner lättare och snabbare än mej. Och när det sker är jag jätteglad för din skull, men jag blir också så förbannad på min jävla kropp som sviker igen och igen. Bästa bantingstipsen för mej är att bli gravid. Sist gick jag ner 20 kg på det! Efter graviditet så hoppar hormonskrällerna tillbaka till ERROR-läge och jag lever på att blunda för den sanningen. Men jag kan utmana dej! Jag utmanar dej att promenera mer än 3 timmar denna vecka. För det ska jag. Så utmanar du mej på nåt nästa vecka! Bra idé va?

1 kommentar:

Neli sa...

Smart Åza! Väga o tävla är inte kul, det bara hetsar på demonerna. Det är bättre att njuta av att kläderna sitter bättre/lösare. Himmla kul ide! Ska vi räkna veckan från fredag till torsdag då? Annars börjar man ju alltid alla dieter o nya motionsformer på en måndag... o det är ju trist o vänta! Jag tycker det blir lättare o komma ihåg om man utgår från samma så det inte varierar... du vet mitt minne är ju i klass med gulfiskens! Nu måste jag ju klura på något att utmana dig på... Fan va kul! Har du fixat stegmätaren ännu? Den kan ju oxå vara lite kul att sporra varandra med, inte att tävla för det blir bara stressande men att ha lite koll på varandra så kanske man går en liten sväng extra då o då. Vi har ju ganska olika aktiviteter du o jag, du går med hundarna o jag dansar så därför skulle det vara lite kul att ha någon att jämföra med!