Translate

måndag 8 november 2010

Pluto tränar överlämningar

Kasta apporten och Pluto griper den
Återvända med apporten
Allting är ganska nytt för Pluto. Och trots att jag haft honom nu i tre månader får vi fortsätta att gå långsamt framåt. En av de saker vi dock tränar på daglig basis är apportering. Pluto älskar själva gripande- delen av momentet. Men eftersom jag hatar att springa runt och jaga hund för att kunna kasta igen så tränar vi överlämningar inomhus. Precis på samma sätt som jag gjorde med Bobbo när det begav sej. Idag fick Stora N för första gången testa på att träna sin hund. Han var överlycklig! Pluto däremot undrade varför jag försvann ut i köket. Men när han väl fattade att Stora N hade dummy och var villig att kasta så jobbade han på. Dock stannade han till lite för långt bort ett par  gånger för att få tugga på föremålet, men jag måste ändå säga att det var ett lyckat träningspass. Belöningen fick vi sen när vi sparkade boll i vardagsrummet. Stora N försökte finta bort Pluto, men duktiga vovven tog bollen och sprang raka vägen till mej! Förut sprang han runt med trofén, men nu raka vägen till mej och lämnade den i knät! Om en månad eller två kanske vi har riktigt fina överlämningar! 
Ibland blev det ett litet bit-stopp på vägen.

Inga kommentarer: