Translate

måndag 22 november 2010

v10

Födelsedag = tårta, middag och lite annat. Det borde betyda en mindre vikt nedgång den här veckan tänker jag. I går gick dagen så fort och jag glömde mäta mej.. Jag brukar göra det både söndag och måndag. Det var lite synd för tidigt i morse vaknade jag av en jävelusisk magvärk. Magen står som på en spärrballong på mej och det gör ont att ha tröjan emot den. Men jag har mätt ändå. Funderar på att kolla av den i morgon också, eller så vinner jag ev cm till nästa vecka i stället? Vi får se. Det är ju midjan jag mäter. Så nu sitetr jag med ond mage och blonderar utväxten och väntar på att få väcka barn och åka och lämna dem på dagis.Annars tycker jag veckan har gått lite bättre än förra. Jag utmanade ju Neli på tre timmars promenad och den utmaning avslutades i fredags. Hon har stolt meddelat att hon klarat utmaningen. HEJJA! Jag är jätte stolt över henne. För beroende på hur ens liv ser ut med tid, värk osv så är det inte alltid lätt att komma ut och gå. Speciellt inte hon som dansar så många timmar per vecka och dessutom har fibromyalgi. Så då är prestationen ännu större tycker jag! Jag har också klarat utmaning och i torsdags på min födelsedag fick jag en utmaning av henne! Och den kommer att bli svår upptäckte jag igår. Jag ska gå med stavar i tre timmar under veckan. Så bästaste Frida kom igår kväll och lånade bort sina stavar till mej. Problem nummer ett uppstod direkt. Jag glömde bort dem när jag väl skulle ut och röra på mej och hundarna.. Hur ska detta gå? Problem nummer två, mina händer domnade bort totalt, så jag var ju tvungen och stanna var 5:e minut och skaka liv i dem igen. Men jag ska fixa det. Ska bara hitta rätt teknik och bita ihop. Det är så roligt det här med att bli utmanad istället för att tävla i viktnedgång, matintag eller annat. 


Så till veckans resultat:


Vecka 10:
cm; - 2


Promenad: 4timmar 20 min


Träning: 50 min


Styrka: 20 min


Utmaning: gå 3 timmar : KLARAT


Summa cm: -5 ( på 2 veckor)


Det är väl inte så pjåkigt? Lite bättre på träning osv och ändå en cm mindre midja trots att jag är så svullen. Jag tror på bättre resultat nästa vecka!

3 kommentarer:

Neli sa...

Hejja Åza!! Mätningen visade ju minus trots att du är svullen så det kommer bli kanon resultat nästa gång! Dessutom är faktiskt tårta på födelsedagen klassat som hälsokost... ;-) Funderar på om du har ställt in stavarna rätt? om du står bekvämt med tyngden på båda fötterna (skorna måste vara på!), armarna rakt ner utmed sidan, böj armen i 90graders vinkel (armbågen kvar mot kroppen) där ska du greppa staven som då står rakt ner i marken ca10-15 cm diagonalt framför tån... Handen får alltså inte vara högre än din armbåge när staven står rakt ner i marken. när du sedan går kommer handen att vara lägre eftersom isättningen sker på linje med hälen på foten du sätter ner framåt. (höger stav, vänster häl osv.) Låter det som rappakalja? det är så svårt att förklara i text men så lätt och logiskt "live"... Tyvärr så går de flesta med alldeles för långa stavar och belastar fel, de ställer in dem efter skidåkar längd (då ska de nå till armhålan) och det är helt fel för stavgång! Pözz

Åza Diaz Mägi sa...

Jag har gjort allt det där rätt. Men jag kan ju inte hålla statiskt i ngt en längre period.(mer än 30 sek känns det som ibland) För så skriker nerverna i mina händer och armar. Läkarna vill operera men jag gillar att bära mina barn, laga mat och kunna söka jobb.... Men jag kämpar på. Tack för tipsen. Kram

Neli sa...

Har du carpal tunnelsyndrom? I såfall kan jag varmt rekommendera operation! jag har gjort det på båda händerna och är helt symtomfri nu! Jag domnade bort i mina händer så fort jag gjorde något och hela armarna "somnade" så fort jag lade mig ner... sista månaden innan operation fick jag helt enkelt sova sittande...