Translate

fredag 5 november 2010

Jag har vunnit!

Jag har vunnit högsta priset i kärlek. Marcelo är min drömprins och vår kärlek är fantastisk och annorlunda. Det gillar jag. Jag hoppas vi får många år tillsammans som är lika bra som de som varit. Och jag har vunnit mirakelpriset genom att ha fått mina tre ungar. Inte nog med att de är roliga, trevliga att umgås med, vilda, härliga och söta. De får mej att växa som människa och utvecklas. Men utöver det så är det inte mycket jag vinner här i livet. Alla tävlingar jag kommer sist eller tvåa eller så. Lotteridragningar, triss, eller spel; NITLOTT. Jag vinner verkligen aldrig någonting. Med två eller tre undantag de senaste 19 åren. Men nu!!!!!


Jag visste inte ens om att jag var med i ett lotteri. Förra veckan när jag handlade på ICA MAXI så hände nåt surealistisk. Ni vet sånna här amerikanska filmer där en person står i kassan och en lampa börjar blinka och sirenerna tjuta? Först tror alla att det är nåt fel, sen har kunden vunnit någonting. Oftast för att det är den miljonte kunden eller så. Det hände mej! En lampa började blinka och det lät som tjuvlarmet gick. Där stod jag och tittade fånigt på lampan ovanför mitt huvud där det lyste VINST med stora bokstäver. Barnen lade sej på golvet och tittade på lampan och skrattade. Kunderna glodde på mej och jag undrade vad som skulle hända nu. Snabbt ögnade jag igenom mitt kvitto som var dubbelt så långt som förut. .... gå in i butiken.......hitta vara.....vunnit bil eller resa.....kontakta....... Jag fattade ingenting. Skulle jag med full kundvagn rusa runt i butiken och leta efter en vara så kunde jag vinna en bil eller vadå? En i personalen kom fram med ett leende. - Du har vunnit. Grattis!
Vad jag hade vunnit?  Jo, ett paket korv. Som jag kunde hämta när jag ville.
Idag skedde samma sak i en annan butik. Fast utan lampor och sirener. Killen i kassan ropade - Du har vunnit!
I mitt stilla sinne hoppades jag på en resa eller bil. Men det var diskmedel.

Så på en vecka har jag vunnit korv och diskmedel. Tjohhooo!

När första chocken lagt sej var jag både glad och förfäran över vinsten. Vad betyder det här? Ska Marcelo göra slut nu eller vad? Jag har tur i kärlek, inte spel. Men samtidigt så blev jag glad över min lilla vinst som jag ska hämta ut idag. Jag förstår att det är ett sätt för ICA att hålla sina kunder på glatt humör. Att det är ett pr trick. Men jag faller för det och dessutom ger det pengar till FUB - handikappade i Sverige. Så tack för vinsten och att jag fick en positiv överraskning mitt i vardagen.

Inga kommentarer: