Translate

söndag 7 november 2010

Söndag igen.


Konstigt hur fort veckorna passerar. Nu har jag inte många veckor på mej att bli klar med uppsatsen. Och den här veckan har jag inte hunnit städa som jag ska heller. Konstigt nog lyckas jag inte få till en dag att göra allt på. Utan lite blir gjort under flera dagar..... Jag fyller år snart och det krockar med andra födelsedagar, advent och jobb. Så har jag inte upplevt det förut. Konstigt. I dag frågade pappa hur vi skulle göra i jul. Jul, jag är ju bara inne på att få till min födelsedag. Jag är inne på att få klart transkriberingarna! Vadå jul? Men vi fixade alla frågetecken och det känns som det kommer bli bra, i år igen! I morgon är det måndag och innan jag vet ordet av kommer jag sitta här hemma på söndag eftermiddag och undra vart den veckan tog vägen. Men jag laddar för en vecka med nattjobb. Jag laddar för en vecka med träning och att börja sätta vägen mot mina personliga mål. I dag är sista söndagen för det här kapitlet i mitt liv. Det ser jag fram emot. Många gånger har jag undrat hur man kommer till den där punkten " nog är nog". Jag har försökt skynda på att komma dit, många gånger i mitt liv. Jag tror jag är där nu. Nog är nog! Nu räcker det. På riktigt! Jag hoppas det. Sista söndagen. En söndag igen. Allt lika, men förhoppningsvis så olika. Håll tummarna för mej. Jag behöver det.

Inga kommentarer: