Translate

fredag 1 april 2011

Deppigt värre

Trots hög dos med smärtstillande har jag varit urkass i ryggen idag. Hos napprapaten fick jag en snabbkurs i rygglära. Alltså en förklaring varför de inte masserar bort mina krampande muskler. Vilket betyder att jag gick ifrån stället närmare 600kr fattigare och lika ont i ryggen. Det som gjorde mest ont var att han förklarade att mitt tillstånd kunde vara alltifrån en vecka till ett par år. Att min smärta kommer bölja fram och tillbaka och det enda jag kan göra är att äta starka piller och att promenera. Nu i kväll kom jag på att om jag går på tå med högerbenet kan jag nästan gå rakt. Mitt vänstra ben är väl närmare 8cm längre än mitt högra för tillfället. Och det beror bara på krampande muskler. Marcelo har lagat mat och nattat barn, jag fortsätter att sova i soffan. Jag har fått förbud att träna explosiv träning som fotboll och judo. Jag ska nästan lyssna på det. Just nu vill jag bara bli bra. I morgon ska jag till jobbet. Tur att jag inte har ett tungt jobb! På eftermiddagen kommer mina bästa vän med sin undergörare datorn och ska behandla mej. Jag har stora förväntningar på att få hjälp! Hon gjorde mej tillfälligt smärtfri med den när jag hade diskbråck. Nu ska jag deppa ensam i soffan tills jag somnar. Klockan fem i morgonbitti ringer klockan för att jag ska kunna ladda med smärtstillande innan jag ska lämna ungar på dagis och ta mej an en arbetsdag. Det är inte kul att vara jag just nu.....

Inga kommentarer: