Translate

lördag 16 april 2011

En god bok

Jag tror jag ska gå och lägga min värkande lekamen i sängen och läsa en god bok istället. Ilskan vill liksom inte lämna kroppen. Jag känner hur mina rörelser är knyckiga, rösten irriterad och själen orolig. Inte ens mörk choklad har kunnat stilla stormen i vattenglaset. Så lösningen blir nog att stoppa i mej nattens piller ( hur trött är jag inte på dessa mediciner!!!) ta på mej skenorna på armarna, pallra upp två kuddar under huvudet och en snett bakom korsryggen, så att jag aldrig kan ligga plant och ta fram boken jag just nu håller på att läsa. En bok som det tog lång stund innan jag kunde bestämma mej för om jag gillade eller inte. En bok jag enbart köpte pga dess titel. Nu älskar jag den på ett lugnt sätt.  Huvudkaraktärerna är inte sympatiska, därför tog det en stund innan boken tilltalade mej på riktigt. Det är ett lite enkelt språk i boken, lite för svart/vita personer. Men av nån anledning gillar jag den ändå. Den får mej att slappna av. Förhoppningsvis är humöret och stormen lugnare i morgon.

Inga kommentarer: