Translate

lördag 16 april 2011

Pengar

Jag är inte så bra med pengar. De försvinner alldeles för fort. Ändå tillhör jag inte Slösa-typen. Min mormor fick mej att spela på lotto när jag var liten.. Jag älskade att få välja nummer och kryssa i de små rutorna. Men jag började aldrig spela själv. Både pappa och Marcelo har haft långa stunder där de spelade på hästar. De vann både lite större och mindre summor. Men summa sumarium försvann det mer pengar än vad det gick in. Jag föredrog att träna travhästar istället. Men så bestämde jag mej för att börja satsa för att vinna lite pengar. Jag köpte trisslotter och spelade på hundrace i Sverige. Det här var när jag bodde i Stockholm. Jag vann aldrig. Så tillslut gav jag upp. Det här med spel är inte min grej, jag har tur i kärlek.


Men så har min kusin i sin blogg skrivit om hur hon spelar och vinner på poker och andra spel på nätet. Varje gång känner jag ett lite stygn av; tänk om det vore jag. Tänk om jag kunde vinna! Det finns så mycket jag skulle vilja betala av eller köpa för en vinstsumma. En resa, lånet på huset. En ny bil. Så då kommer tankarna igen, ska jag prova? Men jag vet att jag suger på poker. Och egentligen är jag inte en spelar person överhuvudtaget. Men så tänker jag på min pappa. Han är en riktig fena på roulette. Kanske har jag ärvt den genen? Kanske jag ska ta och prova mina spelarkunskaper en gång till? För det vore ju himla roligt att få in en extra summa pengar i plånboken, nu när sommaren närmar sej........ hmm, jag ska tänka på saken.

Inga kommentarer: