Translate

måndag 18 april 2011

Årets första dopp


I dag gick vi ner till sjön efter frukosten. Vilken lycka vi har som bor så nära!  Jag vill låta hundarna jobba lite eftersom det inte blir så långa promenader. Sjön var helt stilla och solen värmde så att vi började klä av oss tjocka tröjorna. Barnen kastade apporterings dummiesarna i vattnet. Bobbo kastade sej oförskräckt ut i det kalla vattnet. Han älskar vatten och apportering! Först var vi på högra sidan bryggan, där hundarna får bada. Pluto tvekade att gå i till en början men till slut gick han i. Det var först när han inte bottnade han tyckte det var läskigt. Lilla N satte sej på knä i vatten brynet och så var hon dyngsur när vi gick över till vänstra sidan bryggan och den lilla strandremsan. Stillheten nere vid vattnet, värmen och barnens skratt fick mej att längta till sommaren. Jag tror den blir bra här hemma. Spelar nog ingen roll att vi inte har råd att åka så långt. Vår by är fantastisk den med!

Törs jag gå i? Jag vill. Men törs jag?

Ha ha, det var ju busenkelt!

När Bobbo rystar av sej allt vatten,
då gällerdet att hålla sej borta!

Vi började med kort apportering vid hundbadet.

Inga kommentarer: