Translate

måndag 18 april 2011

Pigg måndagmorgon

Bearbetas i bakmaskin,
ett måste
Färdig jäst
Det känns som att kroppen börjar repa sej.  I morse sov jag inte till halv fem som jag brukar, utan till halv åtta! Och jag kunde kliva ur sängen! Det har inte hänt de senaste veckorna. För att fira det ( eller mest för att frysen var tom) så började jag baka bröd. Barnen fick inte hjälpa till, av den enkla anledningen att jag inte klarar av att städa efter dem. Lilla N ville dock hjälpa till att rulla frallor, så det gick jag med på. De senaste veckorna har jag levt på fruset köpebröd. I morse fick jag äta nybakat glutenfritt bröd gjort på rivet äpple, solroskärnor, en gnutta råsocker, fiberberikat mjöl och mjölk.Det var så vansinnigt gott! Och så blev jag mätt också. Inte bara att brödet blev bukfylla, som Fria Limpan, huuu (ryser). Dessutom är det strålande väder. Den här dagen måste bli  bra!

Färdigt, smarrigt frukost bröd

Inga kommentarer: