Translate

torsdag 7 april 2011

Dagens Pluto

Den skyldige; ettårig blandras


Brottet, förödelse i hallen
Det var ett tag sen sist nu. Men barnen meddelade innan jag hade vaggat mej in i huset att äggkartonger låg  söndertuggade bland massor av kläder som låg huller om buller. Jag hade fullt sjå med att få Lilla N att följa med från bilen, eftersom hon somnat, och jag inte är i stånd att bära. För min inre blick såg jag äggskal, kartong och kläder i en salig röra.När jag klev in i hallen var förödelsen mindre än vad jag förväntat mej. Och med tanke på hur lite motion och träning hundarna får nu så får jag vara tacksam över att det inte är värre.Kartongerna låg på lagring inför i morgon då jag ska lämna dem till en tjej på judon som har höns. Jag längtar till att kunna promenera långt och att starta med träningen! I dag var första "dagens Pluto" sen han blev ett år!

Inga kommentarer: