Translate

tisdag 5 april 2011

Kvällstanke

Kväll. Ont. Fundersam.


Min vän satte griller i huvudet på mej i dag. Rörde om som få kan göra. Jag hörde hennes ord. Jag till och med förstod vad hon sa. Hon förstod att jag inte förstod först och förklarade så att jag fattade. Rörigt? Välkommen till mitt liv. Men jag förstod henne. Och jag väljer att lita på hennes ord. Jag hotade till och med att slå henne om hon har fel. Då skrattade hon sitt underbara skratt. Så jag väljer att lyssna. Och att lyda. Jag ska prova. För hon nådde fram. Hon tog sej tiden att förklara. Och hon känner mej. På riktigt känner mej. Och älskar mej för mej. Det är en sällsynt gåva. En delikat blomma jag vördar och uppskattar. Jag till och med uppskattar henne mer nu när hon satte fingret på mitt oförstånd. Det goda samtalet. Det som jag älskar. Det som jag uppskattar mest. I kväll kan jag somna förnöjt.

Inga kommentarer: