Translate

tisdag 19 april 2011

Mina barn

Stora N sladdar och njuter av att cykla.
Upp o ner för backen, om o om igen
Lilla N kämpar på.
Jag har tre barn, som alla börjar på N, här hemma med mej. De håller mej sällskap, roar mej, och påminner mej om vad som är viktigt på riktigt. Stora N tillbringar dagarna med att cykla. Upp och ner för backen. Fortare och fortare. I dag voltade han i gruset. Men det skrämde honom inte. Han fortsatte i samma vilda  fart om och om igen. Lilla N använder samma outröttliga energi till att åka på storesyrrans  sparkcykel. Turligt nog är det inte många bilar som passerar på vår väg. Det är ett par tre grannar, brevbäraren och sopbilen. Men jag törs inte låta vårt vilddjur Lilla N vara ensam på vägen, så jag sitter i en solstol, hejjar och blåser när barnen ramlar och slår sej. Mittimellan N har slagit i sin armbåge fem gånger de senaste två dagarna. I dag började det blöda. Lyckan var total. ÄNTLIGEN fick hon ett plåster!


In i ugnen
Det var MIttimellan N:s tur att baka. Och det gjorde hon för att kunna bjuda vår granne på muffins. Det bästa med baket är såklart att få slicka skålen.....



Stora o massor av bubblor
blir det med denna manick
.
En lång stund blåste de såpbubblor och jagade de små runda bubblorna runt
Hoppa studsmatta är oxå kul.
hela gräsmattan. Deras bubblande skratt kittlar långt in i själen. Jag älskar verkligen mina små härliga troll! Sedan lekte de kull på berget medan jag låg i min solstol. Förutom lite fika hos grannen har jag inte lämnat tomtgränsen idag. Barnen har kunnat roat sej kungligt hela dagen med det vi har tillhands här hemma. Och det glädjer mitt mammahjärta att de har så roligt tillsammans.
Banen klättrar på berget på vår tomt.


Inga kommentarer: