Translate

torsdag 7 april 2011

Världens bästa barn

Stora N dammsuger medan syster hjälper
till att köra dammsugaren
Mittimellan N torkar dörrar.
Jag älskar mina barn. Jag är stolt över dem och jag förundras över hur perfekta de faktiskt är. Jag till och med gillar deras trots och starka viljor, när jag inte i stridande stund kämpar med dem..... Min rygg är fortfarande hur dålig som helst, även om det sakta blir bättre. Vårt hem är i skriande behov av städning. Med suck och stånk tömde jag diskmaskinen och fyllde den igen med disken som stod på hela bänken. Då tar ungarna fram dammsugaren och sedan dammtrasorna! Sedan roar de sej en stund med att hjälpa mej att städa. Det finns mycket med min onda rygg som de inte gillar. Men de är väldigt måna om att hjälpa mej. De är måna om att finnas till för varandra. För att det är så man gör i en familj. När de sedan i nästa stund är i  luven på varandra eller skrämmer barnvakterna så att de aldrig mer vill ställa upp, så är det rätt skönt att kunna se tillbaka på de här stunderna och förlita sej på att de kommer bli bra människor av dem. De är bra redan nu. De är bäst. Och de är mina!

Inga kommentarer: