Translate

onsdag 13 april 2011

Ett snabbis inlägg

Jag behöver ta en tankepaus. Sitter mitt uppe i ett maraton av skrivande igen. Den här gången är det till min spanska kurs på universitetet. Hela mitt liv har jag fejkat att jag kan saker. För visst kan jag många saker så där lite halvbra. Men jag blir liksom aldrig riktigt bra på någonting. Spanskan är också en sån sak. Där är jag inte ens lite halvbra. Och nu kan jag inte gömma mej bakom någonting. Det är jag med mina ord, mina texter som ska trollbinda och fängsla mina lärare. Min sambo ger mej kritik för att jag tänker på svenska. Flödet av ord blir då en aning krystat på spanska. Det roliga i kråksången är att han inte ens förstår instruktionerna vi får. De är på spanska. Spanska är hans modersmål. Nu är klockan tolv på natten. Jag har skickat in uppgiften vi skulle ha gjort för två veckor sedan. Den som skulle ha skrivits när jag skadade ryggen. Till min stora fasa upptäckte jag precis att jag ska ha med mej en recension på en bok på 3(!) sidor i morgon. Tre sidor. Det är horribelt mycket. Kan jag ens skriva en recension på svenska på tre sidor? Får jag i hop en sida i natt måste jag avra nöjd med mej själv. Tur att värktabletterna åker ner i par i strupen för tillfället. Annars skulle jag aldrig kunna resa mej ur stolen.

Inga kommentarer: