Translate

lördag 2 april 2011

Bråk igen.


Bobbo och Pluto har varit underbara mot varandra de senaste månaderna. De sover i hop, busar, leker och gosar. Men sista dagarna, med min ryggvärk har motionerandet inte varit så kraftfullt. Dessutom har jag fått för mej att Bobbo är hungrig. För tillfället äter de foder som Pluto behöver. Högenergi. Vilket betyder att Bobbo får nån deceliter mindre än vad han har fått förut. I dag var han bara dum. Jag slängde ut frukosten som vanilgt. Och helt oprovocerat flög han på Pluto. Pluto lade sej på rygg. Men Bobbo skrället gav sej inte. Jag är ju inte riktigt i stånd att sära på dem. Speciellt inte när de kanade ner i diket. Men till slut lyssnade han och släppte stackars Pluto. Bobbo ligger nu platsad i hallen medans Pluto får hela frukosten för sej själv. Min stora farhåga är bara när det är dags att ta in Pluto. Som ni ser är han inte alltför ren.... Så hundbad står på agendan.... och ryggen är skit. Inte en bra kombo. 

Jag får åka och köpa en ny påse hundfoder till Bobbo. Så att han får lite mer mat i magen. Men hur ska jag få hem påsen?

Inga kommentarer: