Translate

torsdag 21 april 2011

Påsk? Nu?

Jonna påminde mej om att det var påsk idag. Jag har gått här lallandes i min egna lilla värld. Njutit av solsken och ledighet. Inte en påskkärring så långt ögat kan nå. Marcelo är klar med min bil så jag och barnen åkte till mormor och hämtade alla kläder som varit lagrade sedan förra sommaren, Jag kan konstatera följande:

  • Stora N hade strl 116 förra sommaren - han har vuxit 2 stl på ett år.
  • Mittimellan N har stl 116 som 4-åring,
  • Lilla N kan inte ha sina stl i en del kläder för att hon är så himla smal! Alltså går kläderna till spillo...
På nät sätt måste jag få tid att köpa presenter till ungarna fast att de är med, innan lördag.... Det betyder i morgon. 

Jag har inte påskpyntat, jag har inte läst bibeln eller berättat varför vi firar påsk för barnen. Jag har inte städat. Och jag har heller inte påskpysslat. Barnen fick göra lite kort till grannarna som de idag har lagt i brevlådorna. that´s it. Nada mas. Och jag tycker det är rätt skönt. Påsken kan gå mej lite förbi i år. Jag tror inte barnen tar skada av att ha ett soft år i år. Vi har haft så himla trevligt tillsammans och det är värt mest.

Inga kommentarer: