Translate

tisdag 19 april 2011

Jag




Rent kylskåp
Nu när våren är här på riktigt och jag dessutom är ledig så passar jag på att visa min bleka lekamen  i solljuset. Ryggsmärtorna bidrar till mitt plågade uttryck, men jag är på bättringsvägen. Min massagestol som knådar min rygg fyra gånger om dagen gör stor nytta. Även om jag inte är förmögen att göra så mycket själv så roas jag av att stå på altanen, eller sitta i min stol och titta på barnen när de leker med varandra och hundarna. I dag gjorde jag trots allt lite nytta. Kylskåpet skurades ur i morse och nu på kvällen har jag dammsugit och torkat golven. I dag var det MIttimellan N:s tur att baka, så hon gjorde chokladmuffins som vi senare på eftermiddagen gick upp med till vår granne mittöver och fikade på. De blev inte helt lyckade, men dottern var stolt. Hon hade ju fått stoppa in plåten helt själv, måttat själv och rört själv. Stort för en fyraåring! 


Jag vilar i den underbara värmen i min sköna solstol!
På eftermiddagen tog jag fram förr årets solstolar och njöt av solskenet. Lilla N gjorde mej sällskap en liten stund. Det kändes nästan som sommar. Jag måste erkänna att det här lovet, utan en massa arbetspress, har varit välbehövligt. Jag njuter verkligen. När jag dessutom inte har en bil. utan är strandad här ute på vischan, så kan jag inte göra alla de där sakerna som "borde" göras. Som att handla. Jag är hemma. Jag är närvarande för mina barn, jag stressar ner och jag får vila ryggen. Läka i lugn och ro. På fler än ett sätt.

Bobbo låg oxå o njöt av solen på altanen

Inga kommentarer: