Translate

onsdag 20 april 2011

JÄVLA SKIT, FAAN


I dag var det dags igen.  Slagsmål mellan hundarna. I dag svarade Pluto upp. Faan. Jag trodde att det var över nu. Jag fattar inte varför Bobbo måste kasta sej över Pluto hela tiden. Han gör ju ingenting! Den här gången var det Stora N;s kompis som kastade en boll så att det blev tvetydigt om vem som skulle ta den. Och hundarna bråkade tyst så jag hörde ingenting. När jag väl kom fram fick jag isär dem, men när Pluto gick iväg kastade sej Bobbo efter Pluto och han gled ur mitt grepp. Slagsmålet fortsatte. Nu under studsmattan. Tillslut kröp jag under och fick tag på Bobbo, men Pluto släppte inte, då slog jag till honom med handflatan och Pluto släppte. Jag lade Bobbo ner och platsade honom, sedan började jakten på Pluto. Han vågar ju inte komma nära mej i de här lägena. Så vi gick runt, runt på tomten innan vi fångade in honom i huset. Men han gick inte in i sovrummet så tillslut fick jag kommendera in honom där.  Pluto är oskadd, Bobbo halt och har ett skrapsår över ögat. Dessutom fick han ett litet jack efter en tand under kinden. Jag har klippt pälsen och hoppas att det inte blir infekterat.  Det är tredje gången i år. Det är som om de måste slåss en gång i månaden ungefär. JÄVLA SKIT FAAN!

Kombatanterna nu. Efter grälet.

Inga kommentarer: