Translate

onsdag 20 april 2011

Bläää, äckel kryp!

I dag hade Pluto en på sej. Ett sånt där vidrigt lite djur som det inte finns någon som helst nytta med. En äckelfästing. Den hade inte satt sej, utan den kröp i huvudet på honom. Så den dog. Fästingen alltså. Men så kände jag ännu ett äckeldjur på min lilla dotter! Det var när jag tvättade håret på henne. Så satt den där i huvudet på henne. Runt det vidriga djuret var en stor svullnad. Sån tur var fick jag ett bra grepp och inget stannade kvar. Den hade inte riktigt hunnit borra ner hela sitt svarta huvud i min dotters hud. Men nu är den borta och jag har ritat en stor blå ring runt svullnaden. Så att jag kan jämföra i morgon om den har minskat eller ökat. Jag hatar dem! Det är ett djur som har ingen som helst nytta på vår jord. Ingen som helst nytta. Ingen skulle sakna dem om de dog ut!

Inga kommentarer: