Translate

söndag 31 januari 2010

Bakfulle morgon

Klockan åtta var det dags att gå upp och torka Stora N i rumpan när han hade bajsat. Marcelo ligger fortfarande och sover och nu är klockan snart ett på dagen. Själv har jag, efter en kvälls festande dammsugit, skurat golv, städat undan alla saker, tömt diskmaskinen, gjort frukost, fixat alla morgonbestyr med barnen som tandborstning med mer jag har fixat till mej själv, satt barnen i lek med lera och rita.

Här är synen från fönstret i vår ytterdörr. Vi har en stor vall efter snön som rasat från taket.



Med den underbara syn som mötte mej i fönstret
i morse kan man inte bli annat än
lycklig och pigg. Så jag plockade fram kameran, som är en skitsak, och fotade genom fönstret. Nu gör inte bilderna den rätta känslan någon rättvisa. Men så fort vi ätit lunch
ska jag väcka Marcelo så han får ta barnen och jag kan fotografera i vårt underbara landskap!

Vår parkering samt sjön där nere bland träden, sett från barnens rum.


För att göra Bobbo lite tillfreds nu när vi inte tränar så mycket, så kastar jag ut hans frukost i den djupa snön, så att han får söka rätt på den. Hjärna och nos får jobba, han blir lite tröttare och dessutom älskar ha att hitta godbitarna i den mjuka snön. Kunde inte låta bli att fota honom när näsan var full av snö
efter att få leta i rätt lång tid över ett stort område för små kulor av foder.

Bobbo letar mat utanför köksaltanens fönster.

Inga kommentarer: