Translate

söndag 3 januari 2010

Dagsrapport

När dagarna passerar så här fort hinner man inte riktigt reflektera eller hålla en djupare känsla kvar en längre stund. Man hinner njuta av nuet, men det kommer inte så många djupsinniga berättelser till ytan. Så jag kan säga att denna dag har varit lika bra som gårdagen. Julen är nedpackad, dock inte helt utflyttad då kartongerna står kvar i hallen och de sista barren lär väl dammsugas upp till midsommar. Som den kvinna jag är så vill jag byta gardiner och därför har jag inte satt upp några då jag tänkte att jag under veckan hinner kanske ta en titt på stan om jag kan hitta några billiga någonstans. De gamla ligger ny tvättade och ostrukna i tvättstugan. Nästa år blir det plastgran och storhandling av julsaker som ska ersätta de fyra tomtar, en adventsljusstake och alla andra julprydnader som Lilla N kastat i golvet och haft sönder

I två timmar var vi i pulkabacken vid vår affär tillsammans med min guddotter och hennes familj dvs Mittimellan N:s gudmor och de två små pojkarna. Efter ett tag blev det stora gråtkalaset på mina tjejer och Bobbo var ett nervrak av alla smällare som satte igång efter en stund. Men innan det skedde var det riktigt, riktigt trevligt. Till och med Lilla N ville åka pulka flera gånger. I morgon blir det skridskobanan med Stora N:s gudmor. Jag njuuter, men det blir inte så bra läsning!

Inga kommentarer: