Translate

fredag 1 januari 2010

Den första dagen för resten av detta år!

Jag vet inte var känslan av att det som sker under årets första dag kommer att sätta avtryck hur resten av året kommer att bli, kommer från för så blir det ju inte. Men av den anledningen har jag vägrat städa idag och har istället begett mej ut på en uppfriskande två timmars promenad i det lätta snöfallet med Lilla N och Bobbo. Just nu är vi och firar det nya året med den chilenska familjen och nu sätter de i sej tårta för fulla muggar. Jag stjäl mej lite tid framför datorn. Bobbo är kvar hemma för att slippa alla smällare som sätter skräck i honom. I dag var jag ute på mejlen och konstaterade att Mittimellan N ska få börja dansa på lördagar, samma dag som Stora N har skridskor. Det lär bli en hel del åkande och planerande med mat och annat. Men jag är så glad för att kunna ge barnen det de vill ha. Jag fick även se antagningsbeskedet för nästa termin, så förutom heltidstudierna har jag kommit in på två kurser till, en beteendebiologi och en mobbing kurs, dvs en halvtid utöver lärarutbildningen. Jag blev jätte glad! Det blir en aning tufft men samtidigt himla spännande. Mitt mål är att bli en skitbra lärare!

Jag lyssnar på spansk hiphop, har ätit mat från de chilenska köket och börjat prata spanska igen. Jag är pigg trots för få timmars sömn, jag är med människor som jag bryr mej om och som gör mej glad. mina barn är lugna, snälla och glada, min sambo är på strålande humör. Det känns som en nystart, en kick. Livet känns så härligt enkelt just nu. Jag hoppas den känslan bevaras under hela året!

Inga kommentarer: