Translate

söndag 10 januari 2010

Söndagsmys

Jag är så där mysigt trött i hela kroppen. Håret står åt alla håll och jag hade visst glömt tvätta av mej maskaran igår för den är utsmetad runt ögonen. Två av barnen sitter bänkade framför Barnkanalen och den tredje går runt och ropar KOM hela tiden. Mannen i huset sover som vanligt. Snön är fortfarande upp till låren här hemma. Solen lyser med sin frånvaro och det är ganska mörkt ute trots all vit snö. Termometern visar minus 7 grader till skillnad från igår då det var minus 20. Det känns som det är perfekt promenad väder. Så om jag får bestämma.....så kommer jag och Bobbo bege oss ut på en lång promenad, bara han och jag. Sen så får det bli middag hos svärföräldrarna, så jag slipper den biten och till slut vill jag bara vila, vila, vila och behålla den här lite härligt sömniga känslan i kroppen. Kanske dricka en stor kopp te, äta en bit överbliven tårtbit. Möjligtvis sätta på en film eller kolla repriser från veckans TV program. Helt kort och gott så vill jag ha riktigt söndags mys.

Det är precis nyligen som jag har kunnat börja ta mysdagar igen efter ett par års frånvaro. Barnen har blivit så pass stora att de roar varandra och jag kan sitta i soffan i allafall en halvtimme-timme utan att behöva springa. Lilla N har inte slutat med blöja så inga spring till toan var tionde minut, Stora N kan hämta frukt och dricka själv......livet blir faktiskt lite lättare när barnen blir lite självständigare. Och även om jag har stjärnor och ballonger kvar sen gårdagens kalas som behöver dammsugas upp, så struntar jag nog i det idag. De ligger nog kvar i morgon och dammsugaren finns då med! I dag ska jag MYSA!

Inga kommentarer: