Translate

onsdag 13 januari 2010

Trött i huvudregionen men snart klar!

I dag blir jag äntligen blivit klar med essän! Inte riktigt än. Jag måste fylla i källorna rätt och så måste jag spä på språket en aning innan jag skickar iväg den. Sedan får jag vänta på kompletteringarna, för de lär komma. Han är hård Mattias. Inte nådig alls och jag har inte hänvisat till en av de obligatoriska böckerna, av den enkla anledningen att jag inte har den och inte kan hitta på nåt med sidhänvisning. Jag har läst den men den är utlånad på biblioteket så lite skäll kommer det oundvikligen att bli. Sen får vi se om jag har problematiserat det tillräckligt mycket. Om jag följer de olika teman bra, om man kan se att den röda tråden löper tillräckligt väl genom de olika delarna. Dessutom har jag klippt och klistrat i texten fjorton gånger minst! Kastat om delar till olika platser i texten och vävt samman då tid och nu tid på olika ställen. Det gör att språket växlar i tempus på ett helt ologiskt sätt. Tre gånger har jag läst igenom allt för att inte missa sånna små retligheter, men hjärnan är trött så vi får väl se om jag får en massa frågetecken tillbaka eller om den går igenom en första genomläsning.

Nu ska jag värma en kopp varm choklad och krypa upp i soffan och njuta av dans i SYTYCD på kanal 5. Sedan ska jag kasta mej över texten en gång till innan huvudet får slockna på huvudkudden. I morgon ska jag till moder kusin, den äldsta i klanen och ÄNTLIGEN ska jag få prata och njuta av hennes sällskap. Sen ska jag städa. Och på kvällen ska jag bjuda Frida och barnen på mat. Jag funderar på något riktigt barnmataktigt. Men fantasin är lika dålig på den fronten, så vi får väl se vad det kan bli. Sonen tyckte korvstroganoff. Två gånger den senaste veckan har jag gett vika för denna önsknig. Det kommer dröja Lääänge innan den maträtten serveras här igen. Kanske soppa och pannkakor kan vara ett alternativ? Till och med jag kan äta pannkakor flera gånger i veckan. Och nu är det väl en dryg vecka sedan sist?

Inga kommentarer: