Translate

lördag 16 januari 2010

Choklad sugen

Lördag och jag är super-mega-godis-sugen......... Inget godis hemma och jag sätter inte in tre barn i kall bil och rullar in mot stan för att handla lite choklad. Det gör jag inte! För så godis sugen kan jag väl inte vara? Eller är jag det? Kanske Marcelo kan köpa med sej på vägen hem? Hmmm....men när kommer han då? Tre i natt eller? Barnen skulle nog också vilja ha godis. De skulle nog inte bli ledsna alls att sätta sej i en kall bil...... men så kan jag inte göra. Inte sjutton ska ett begär tvinga ut mej när jag inte har lust. Lite självdisciplin har man väl?.........och vem försöker jag lura? Jag har inget som stavas disciplin i min kropp, bara begär, lustar och infall. Jag väger för mycket, vad jag verkligen inte behöver är mer onyttigheter i min kropp. En frukt är också gott. Det är det faktiskt, det argumenterar jag inte emot, men jag har ätit tre frukter och är fortfarande sugen på choklad. Barnens kroppar går före. DE behöver verkligen inte förgiftas med mer socker och E-ämnen. En promenad är väldigt trevligt. Om jag bara står ut till i morgon så är begäret över. I MORGON? är jag inte klok? Jag kommer vara en irriterad ragata tills godiset kommer in i min mun. Jag kan ju försöka lura vem som men jag vet. JAG VET! Så hur gör jag då? Åka, åka inte, åka, åka inte.... Jag går och tar ett glas vatten........

1 kommentar:

sachikoblog.com sa...

Om min första ofullständiga kommentar kom med så radera den är du snäll. Råkade komma åt en knapp.

Vad jag skulle säga var: ÅKA!
Ibland är det skönt att få höja serotoninet med en chokladbit även om det inte är nyttigt. Ska köpa lite choklad till vår dejt på onsdag ;)
Puss!
Kusin