Translate

fredag 23 april 2010

Vaken!

Jag kan inte sova. Klockan är nu visserligen snart halv fem på morgonen men jag har varit vaken sen tre. Och Lilla N somnade vid kvart över tolv, själv slocknade jag på soffan strax efter men väcktes av två små barn vid tre hugget. Jag kommer vara jätte trött sen. Nån sa att det skulle bli fint väder idag. Hoppas det, då ska jag ut en sväng i skogen med mina sönder och hämta kraft.

Snart börjar TV-programmen, då har jag nåt att göra eftersom jag inte kan läsa då mina händer är totalt bortdomnade och värker för mycket för att jag ska kunna hålla en bok. Jag har försökt. Det lyckades inte.

Jag får bädda i soffan så när Stora N vaknar ligger vi och myser och tittar på barnprogrammen som jag sedan kan somna till, och han känner att jag ändå finns där med honom.

Bara ett par dagar till sen är min fyraåring förbytt mot en femåring. Känns konstigt. Har inte han alltid funnits? När blev han så här stor?

Inga kommentarer: