Translate

fredag 9 april 2010

Tråkig tomt och kalas lista

Hur kan det vara höstväder när det är vår? Märkligt.

Nu när vintern sakta tränger sej bort från vår tomt så ser man förfallet. Det ligger skrot, skräp, träd, halv trasiga Bobbo leksaker, hundbajs, lera, lera och åter lera överallt. Mitt på vår grusgång ligger en snowracer. Den får ligga kvar ett tag som påminnelse om att den för bara några veckor sedan låg uppe på en snöhög i kanten av vår skottade gågång till huset. Bara för att påminna mej om att allt blir bättre med lite tålamod. Vintern är på väg att förlora sitt grepp även om det känns lustigt att det är april och bara 5 grader varmt.

I går fick Stora N själv skriva en lista över de som han vill ska komma på hans 5 års kalas. Visst fick jag hjälpa honom att ljuda några av bokstäverna som var mitt i namnen, men jag är så stolt att han kan stava, även om han ännu inte knäckt läskoden.

Tanken är att vi ska vara utomhus. Så håll tummarna för fint väder!

Idag blir det skogen med barnen, ska även ringa grannen och se om hon vill hänga på. Jag tar med kameran så bilder kommer senare.


Inga kommentarer: