Translate

torsdag 15 april 2010

Inte som jag tänkt, men bra ändå



Så har jag varit lite effektiv idag med. Trots att det inte blev så mycket med storstädning och träning, eftersom jag somnade efter att ha hämtat barnen så får man var glad för det lilla. Pyrit, min 23:åriga vattensköldpadda fick det iallafall rent i sitt akvarium. Tre tvättmaskiner är tvättade och torkade. Jag har bakat bröd, förlåt, vi har bakat bröd, lagat mat, plockat rent i alla synliga rum, dvs inte vårt sovrum eller tvättstugan.....som alltid kommer sist. Och sen var det dags att söva de två barnen som fortfarande var vakna. Bobbo får inte sova i sängen. Men han frågade om lov och Stora N sa förtjust ja. Så tillsammans låg bröderna och mös en bra stund. Båda somnade, men såklart följde Bobbo med ut som min skugga han är när jag gick. Men bilden i sej gör mej ändå glad i själen. Det är nåt visst med barn och djur....

Inga kommentarer: