Translate

lördag 10 april 2010

Hundval

Min kusin går i längtans tider......efter hund. Själv suktar hon efter en pitbull eller rottis. Jag har egna varianter som jag tycker skulle passa henne.
När man längtar efter hund är det inte lätt att välja ras. Först ska man välja ras efter önskemål och användning. Trots sin storlek är bullmastiffen en ganska lat ras.,




























En sträv hårig kanin tax är en ganska humoristisk och charmig ras. Efter vad jag förstått är den inte lika jaktpräglad som de andra taxarna, men jag kan ha fel.


En pomarian sägs vara en urbusig, lättlärd hund. En clown i familjen, men väldigt liten sådan.


Chuiauan är ju stört skön om man bar står ut med att de skakar i tid och otid.






















Det här är min kusin personifierad! En klassisk bulldog. Tuff, orädd, bedårande och egensinnig!














Sista varianten för dagen, stridshunden Shar-pei. Skrynklig.
tuff, avvaktande mot främlingar men snäll och trofast.










Lycka till i valet min vän. Men välj en tik så att Bobbo och hon kan vara kompisar!

1 kommentar:

sachikoblog.com sa...

Du har helt rätt; sharpei eller bulldog. Jag smälter som smör för dem och de ä så..JAG. Så underbara söta och gosiga i sina för stora kostymer! Känner mig helt sjuk av längtan.