Translate

lördag 17 april 2010

Lördags hänt.



I morse var det dags för min prinsessa att dansa igen efter flera veckors uppehåll. Då fick vi beskedet att ungsorken ska ha stor uppvisning i en stor hall i staden i början på maj. Så helt plötsligt har jag två barn som uppträtt i några av stans största arenor inom loppet av ett halvår.

Jag kan knappt fatta att jag är mamma än.... hur gick det här till?

När vi kom hem bröt feber och förkylningar ut ordentligt på båda tjejerna så vi blir väl hemma en vecka eller så igen..... inte gilla. Hatar när mina små är sjuka, och speciellt samtidigt när de slåss för att få ensam ligga i mammas knä. Men lite alvedon har fått min prinsessa att sluta skrika av smärta, så det är ju alltid nåt.

När vi kom hem så upptäckte jag till min stora glädje att snövallen utanför dötten börjar bli ett minneblott.
En liten snöfläck det är allt som finns kvar. Så nu håller vi tummarna att vår tomt är snöfri innan söndag kväll!!!! Då kan vi snacka vår! Fåglar, värme, solsken, hela kittet är på väg!

Specilellt nu när mina videkissar börjar slå ut. Jag
tror det lättar nu. Det finns så mycket att fröjdas över!

Inga kommentarer: