Translate

söndag 11 april 2010

Söndags sol


Så var det ny morgon med sol och nyduschad hund, till både Bobbos och Lilla N;s stora förskräckelse. Bobbo har inte fått haft närkontakt på en vecka för att han stinker så dant, så nu rådde jag bot på det en söndagmorgon vid åtta. Han gillar inte att duscha. Lilla N som är rädd för hundar (ja, inte Bobbo förståss) fick panik när den främmande hunden kom farande från badrummet, genom hallen och ut genom ytterdörren. Hon skrek som en stucken gris och frågade förtvivlat; Bobbo stans?(Var är Bobbo nånstans, för er som inte riktigt förstår bäbisspråk) Nu vägrar hon komma i närheten av honom och tror inte på mej när jag säger att det är Bobbo som står i hallen...

Nåväl Marcelo höll på hela kvällen för att leta fram grejer till att försöka rädda vår båt i eftermiddag efter jobbet. Så vid två tiden kommer räddningspatrullen
med många starka karlar som ska lyfta den vatten fyllda båten samtidigt som en pump ska pumpa ur båten. Hur de ska kunna göra det från bryggan är en gåta för mej, men ingen av dem är födda med tummen i handen så det fixar de säkert. Så här såg båten ut i julas när vi köpte den. All snösmältning ovanpå båten orsakade sjunkningen i går eftermiddag. Isen är fortfarande isig, med en vak lämpligen runt just vår båt, så klart!

Själv ska jag ägna förmiddagen åt att städa och försöka få fram Stora N.s cykel från det rasade förrådet. Klart ungen ska cykla! Själv drömmer jag om en cykel och när jag köpt nya kameran, betalat mina semestrar, grässmattan och nya sommardäck till bilen så ska jag köpa en.

Inga kommentarer: