Translate

torsdag 8 april 2010

Barn upplägg


I natt har Lilla N ofrivillig sovit utan blöja. På dagis märkte de inte att hon bajsat och hon var ilsket röd och hade jätte ont. Hon skrek och kastade sej så fort man försökte torka henne. Varje gång hon kissade vrålade hon och tillslut bestämde jag mej för att hon skulle få vara helt utan blöja. Det gick bra, så vi får väl börja dagarna här hemma utan blöja och se om hon fattar grejen att kissa på toaletten. Hon diggar ju pottor, men jag har ALDRIG använt potta, har ingen lust att börja med det nu. Då måste hon ju bara lära om sej med att inte gå på potta utan toaletten. Jag har aldrig riktigt fattat det där. Vi får se hur vi gör.

Nåväl för att skona lilla rumpan och stjärten (nej vi använder inte ordet snippa i det här huset) så fick hon ha trosor igår kväll och ligga naken i sängen i natt. I morse var hon mycket bättre sån tur var! Så blöjan åkte på och hon gallskrek när hon kissade. Nu är hon på dagis med blöja, så får vi se hur dagen har gått när jag hämtar dem i eftermiddag.

Marcelo och jag har haft vår första diskussion om barnuppfostran. Vilket är chockerande, med tanke på att vi ser helt olika på hur man uppfostrar barn, och nu har vi varit föräldrar i fem år minus någon vecka. Vi är fortfarande oense om frågan. Men jag tycker det är ok att vi ser olika på just den saken. Det anser inte han. Men vi kramades hela tiden när vi diskuterade så det är ju positivt. I morse förklarade jag för barnen att pappa och jag tycker olika och att de helt enkelt får leva med våra uppfattningar. De såg lite förvirrade ut men nickade och sa att det skulle gå bra. ?????

Vi kommer ha många duster innan ungarna är utflugna. Han med sin chilenska milimeter/lydnads profil och jag med min respekt/gör vad ni vill profil.
Vilken som är bäst. Jag hejar på mej, Marcelo hejar på sej såklart. Men det spelar ingen roll. Den bästa föräldern är inte alltid den som får rätt. Så jag ser ingen prestige i att ha det på mitt sätt, jag gör som jag vill ändå. Som jag alltid gjort. Som jag alltid kommer att göra. Marcelo gör på sitt sätt, tills han förstår bättre. Nej skämt å sido, han gör bra och han gör inte mer fel
än vad jag gör, vi gör bara olika fel och olika rätt. Han ger dem saker jag aldrig skulle kunna göra. Vi kompleterar varandra på ett bra sätt tycker jag.
Far mekar hoj med sina äldsta barn.
Nåt mamma aldrig skulle göra

Inga kommentarer: