Translate

torsdag 10 september 2009

Robot Hildur

Ok det är bara att erkänna. Jag är nog rätt sliten. Men om det beror på att jag har gjort lite för mycket eller om det beror på att jag inte ätit blodtrycksmedecin på en vecka får vara osagt. Jag är liksom inte så jätte bra på att förnya recept. Tycker inte om att ringa och gå till läkare och inte bara få vara. Personligen tycker jag att det räcker att leta rätt på glasögonen på morgonen. Allt annat kunde jag väl få skita i? Slippa ta tre tabletter varje dag. Slippa haka på mina robot händer varje kväll och varje gång jag ska skriva. Blääää. Men dumt huvud får hela kroppen lida för, och om jag kommer ihåg det i morgon ska jag ringa läkaren för att få nytt recept och kolla hur det går med remissen. Ska vi slå vad om att han glömt det? Vad jag vill ha sagt är att jag inte har lust att städa idag heller. Har fått undan disken. Lekt med barnen. Ska snart börja med maten och med baket. Stora N har beställt korv. Vad äter man korv med? Man kan väl inte bara äta korv? Funkar korv med morot? Med potatis? Jaha ja, det där eviga med maten. Alltid en gåta att klura ut varje dag. Rätt spännande faktiskt. Kan inte någon uppfinna en robot som sköter städning och matlagningen? En bra robotkock liksom? Bara säg åt den på morgonen, Varsågod öppna kylskåpet och överraska mej i kväll!!!Sedan komma hem till doften av nylagad god mat när man öppnar dörren på eftermiddagen. Sätta sej vid bordet äta och lämna disken till Hildur, städroboten. Ack ljuva drömmar. Tills dess är det jag som är Hildur OCH kockroboten, så det är väl bäst jag sätter fart igen. SUCK!

Inga kommentarer: