Translate

fredag 18 september 2009

Lilla N kan gå!


Min lilla prinsessa, eller spöke faktiskt, eftersom hon går under smeknamnet Labolina, har tagit sina första steg. I onsdags reste hon sej och tog fem steg på raken. Som mest blev det elva steg! Jag var så toppen glad! 1år 4månader och 1dag gammal reste hon sej och gick!!!! Det kändes som en glädjens dag. Självklart filmade jag det med mobilen och skickade till närmast anhöriga. Både mormor och morfar ringde och var helt överlyckliga. Som vi har väntat! Det viktiga är inte att hon ska gå så tidigt som möjligt, det som känns så bra är att hon utvecklas efter så många, långa månader av ingen aktivitet. Det känns som min lilla bäbis har blivit en riktig liten människa. Mentalt är hon frustrerad över kroppen som inte lyder henne, så hon var så stolt själv. Det är så roligt att se! Jag älskar dej Lilla N! Efter onsdagen har hon inte gått lika mycket. Ett par rejäla vurper har gjort henne lite osäker. Men nu är det på G iallafall. Hon kan och jag tror nog att det kommer gå ganska fort tills att hon är ganska stadig. Min duktiga, kämpande tjej. Det känns som vi vunnit mot ett monster. Att vi besegrat demonerna. Kanske hon nu kan få ha ett liv som andra barn utan att behöva kämpa för varje andetag. Det känns skönt i mammahjärtat just nu!

Inga kommentarer: